benarkah engkau telah mati?

benar kau tlh mati?
knp tak kulihat hadirmu di serpihan awan.
atau retakan kesanmu di dinding ratapanku
.kmn kau bwa smua arti?
dmn kau kuburkan mimpi2?
.aku yg mendarah dlm jiwamu,
meradang mncari tahu
mereka bilang engkau telah mati.
aku mndengar dari sgl penjuru pngetahuan.yg mngaku mnguasai smua kbenaran.
namun guratan mereka tampak tak peduli.
aku mngkn mabuk atau sekara
ku hardik smua sepi.
bersekutu dg nafsu 
kutampar smua kbenaran.
aku msh tak percaya.
seenaknya saja mereka tawan keyakinanku.
benarkah..aku?
di atas kepingan tanyaku
ingin ku ucapkan rasa
betapa engkau sangat mencintaimu

benarkah engkau telah mati?
Posted by: Risalahati Dedic Ahmad Updated at: 01:14
benarkah engkau telah mati? RISALAHATI , By Risalahati, Published: 2010-03-14T01:14:00+07:00, Title: benarkah engkau telah mati?, Rating5 of 8765432 reviews

No comments:

Post a Comment